Det blev minst sagt en oväntad hemresa...

Nu är jag åter i Norrköping efter en mysig tripp till Gotland. För en mysig resa har det minst sagt varit. Har inte gjort så mycket mer än lata mig vilket innebär att spela Xbox, se på film, ligga på stranden, umgås med trevliga människor och sova. Men veckan började lite vildare än den slutade. När Matilda hade jobbat klart var det bara att slänga på sig lite partysmink och ge sig iväg till Visby. Då var det Snook och Gute som stod på schemat. In kom vi och kul var det. Dock var det lite väl för mycket folk så det blev hur varmt som helst. Men måste säga att Snook var jättebra! =)

Men nu till det komiska, om man nu kan kalla det så, med min resa: Hemresan!
Tog en Taxi från Visby till flygplatsen. Där satt jag en timma helt oväntande om vad snart skulle komma att ske. Det är 20 minuter kvar till flyget ska lyfta och alla sitter ute på gaten. Tro det eller ej, men då ropar de ut i högtalarna att planet är inställt!! Inställt! Det kommer inte åka något flyg överhuvudtaget.Med vilken jäkla tur händer detta? Inte en tanke på att något sådant skulle kunna hända hade jag så självklart blev jag lite orolig över hur jag skulle ta mig hem. Alla fick spriga ut tillbaka till incheckningen där vi skulle få information.  Massa olika ersättningsalternativ dök upp: Båt till Oskarshamn nästa dag 11.30, Flyg nästa kväll, Båt till Nynäshamn i natt....  Rörigt blev det och oklart var det eftersom många av alternativen visade sig inte vara ett alternativ tillslut. Så där stod vi alla.. Kände mig väldigt ensam men hittade två andra som jag kom att resa hem med, Mattias och Melissa. Vi tre hade alla bråttom hem till jobb dagen efter så vi bestämde oss för att ta båten till Nynäs som gick 03.30, gick även en båt 00.50 men som tyvärr var fullbokad. Från Nynäs skulle vi ta Taxi till Norrköping. (Självklart skulle vi debitera alla kostander till flygbolaget). Vi bokade tre biljetter med 03.30 färjan men fick sedan reda på att det släpps Stand-bybiljetter (biljetter som gör att man har en chans att åka med den fullbokade båten om någon, som redan har biljett, inte dyker upp) nere vid hamnen en timma innan avgång. Så först till kvarn var det. Vi fick nummer 16-18, vilket betyder att det måste vara minst 16 som inte kommer (det började av någon konstig anledning på nummer 7). Vi skulle få veta vilka som kom med en kvart innan avgång, så där satt vi nervösa och orliga i nästan en timma. Tillslut ropade de upp vilka som skulle åka med: Nummer7-31, YES! vi kom med! Äntligen lite tur! =) Så tretimmars båtresa till Nynäs och sedan Taxi till Norrköping. Så en sissodär 8 timmare senare än väntat var jag äntligen hemma.



Bilder kommer snart =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback