Bilder från Gotland

Från en mysig dag på stranden..

Det blev minst sagt en oväntad hemresa...

Nu är jag åter i Norrköping efter en mysig tripp till Gotland. För en mysig resa har det minst sagt varit. Har inte gjort så mycket mer än lata mig vilket innebär att spela Xbox, se på film, ligga på stranden, umgås med trevliga människor och sova. Men veckan började lite vildare än den slutade. När Matilda hade jobbat klart var det bara att slänga på sig lite partysmink och ge sig iväg till Visby. Då var det Snook och Gute som stod på schemat. In kom vi och kul var det. Dock var det lite väl för mycket folk så det blev hur varmt som helst. Men måste säga att Snook var jättebra! =)

Men nu till det komiska, om man nu kan kalla det så, med min resa: Hemresan!
Tog en Taxi från Visby till flygplatsen. Där satt jag en timma helt oväntande om vad snart skulle komma att ske. Det är 20 minuter kvar till flyget ska lyfta och alla sitter ute på gaten. Tro det eller ej, men då ropar de ut i högtalarna att planet är inställt!! Inställt! Det kommer inte åka något flyg överhuvudtaget.Med vilken jäkla tur händer detta? Inte en tanke på att något sådant skulle kunna hända hade jag så självklart blev jag lite orolig över hur jag skulle ta mig hem. Alla fick spriga ut tillbaka till incheckningen där vi skulle få information.  Massa olika ersättningsalternativ dök upp: Båt till Oskarshamn nästa dag 11.30, Flyg nästa kväll, Båt till Nynäshamn i natt....  Rörigt blev det och oklart var det eftersom många av alternativen visade sig inte vara ett alternativ tillslut. Så där stod vi alla.. Kände mig väldigt ensam men hittade två andra som jag kom att resa hem med, Mattias och Melissa. Vi tre hade alla bråttom hem till jobb dagen efter så vi bestämde oss för att ta båten till Nynäs som gick 03.30, gick även en båt 00.50 men som tyvärr var fullbokad. Från Nynäs skulle vi ta Taxi till Norrköping. (Självklart skulle vi debitera alla kostander till flygbolaget). Vi bokade tre biljetter med 03.30 färjan men fick sedan reda på att det släpps Stand-bybiljetter (biljetter som gör att man har en chans att åka med den fullbokade båten om någon, som redan har biljett, inte dyker upp) nere vid hamnen en timma innan avgång. Så först till kvarn var det. Vi fick nummer 16-18, vilket betyder att det måste vara minst 16 som inte kommer (det började av någon konstig anledning på nummer 7). Vi skulle få veta vilka som kom med en kvart innan avgång, så där satt vi nervösa och orliga i nästan en timma. Tillslut ropade de upp vilka som skulle åka med: Nummer7-31, YES! vi kom med! Äntligen lite tur! =) Så tretimmars båtresa till Nynäs och sedan Taxi till Norrköping. Så en sissodär 8 timmare senare än väntat var jag äntligen hemma.

Bilder kommer snart =)

Frestelser...

Lite titt som tätt i livet dyker små frestelser upp. Frestelser som tycks vara mer spännande än andra vilket gör att det bara inte går att tacka nej till dom. Men många av dessa små godheter vi erbjuds kanske man borde tacka nej till, bara för sin egen skull. För tillslut står man där, då det inte är lika kul och spännande längre. Självklart måste vi våga hoppa på det vi blir erbjudna och göra det som, förstunden, känns lockande. Men kanske inte jämt, vissa saker är både onödiga och dumma, idiotiska rent ut sagt. Ta till exempel att gå ut och festa (vilket innebär att dricka sig full) när man dagen efter ska upp väldigt tidigt för att jobba. Kvällen blir skitkul men dagen därpå blir till ett rent hell. Ett annat exempel, flirtar. Alltid kul och spännade i början men slutar alltid med, och observera alltid, med att man sårar eller blir sårad. Så har vi det tredje, shopping. Här finns det nog flest frestelser. Det är alltför lätt att sätta sprätt på alltför mycket pengar. Glad kommer man hem med sina trettioelva påsar och sätter sig framför datorn. Kommer sedan på att man ska kolla hur mycket pengar som finns kvar på kontot, måste se hur mycket man har råda att sätta sprätt på på krogen. Loggar in med dosan på Danskebank och kontot visar noll....inte ett öre! Japp där har vi det, man bör ej falla för alla frestelser...

Nä nu har jag inte tid att sitta här och filosofera mera (hihi där rimma det minsann). Ska ner till stan och handla lite småsaker och självklart blir dte en fika med Evelina. Imorgon blir det flyget till Gotland (Weeeiii =D) och på kvällen Snook på Gute!

See ya!

Ska jag eller ska jag inte.... en ständig fråga

Jag ska, lr nä jag orkar inte. Jo men kom igen nu jag orkar.... Så här är det alltid när man funderar på om man ska vara duktig och dra ut och springa. Men nu jävlar ska jag ta och göra det! Inte hålla på och fundera och dumma mig, utan bara göra det. För håller man på och funderarså blir det helt enkelt inte av till slut.

På med dojorna och spring ut och spring!

=)

Myror i brallan och TV-kanalerna kan slänga sig i väggen

Efter mycket jobb och lite sömn har jag varit väldigt trött och inte velat något hellre än att ligga i sängen och titta på TV men nu har jag redan tröttnat. Börjar bli lite rastlös vilket i och för sig kan bero på att det inte finns något att titta på på TV. Det är inte första gången jag säger det men vad har hänt med alla Tv-kanaler? Det visas inget förutom skit och repriser. Inga roliga, mysiga eller spännande filmer utan bara halvtrista brittiska serier. Serier kan självklart vara bra men nu är det såhär att jag inte sitter hemma varje lördagkväll och kan följa alla dessa. Så visa mer film, tack!

God natt

På lyset brudar!

Efter en mysig middag på torsdagskvällen med Evelina kom vi på att vi skulle gå ut. Så hopp in i duschen och upp med en vinflaksa. Kvällen var lyckad dock mådde vi piss dagen efter. Baksmällan satt i långt in på fredagskvällen. Men med en film, en påse chips och en josef kändes allt lite bättre.

Nu är vår sambovecka slut, vilket känns jätte tråkigt. Vi har haft det så mysigt óch dte måste vi verkligen göra om!

Matlagning på G

Potatis och kyckling ligger och steker i ugnen och just nu gör vi inget annat än att väntar på att det ska bli klart. Men snart så!

Gotland =D

Nu har jag, äntligen, bokat resa till Gotland och får den semster jag länge längtat efter. På onsdag (om en vecka) tar jag flyget till Visby! Ska hälsa på Matilda som är där och jobbar. Vi kommer ha så hilma kul och det ska bli så skönt att få komma bort och rensa skallen, träffa lite nytt folk och lata mig på stranden. Medan hon jobbar ska jag bara ligga och pressa i solen och pyssla om mig själv. =) Känns skönt att ta flyget istället för båten som tar typ 100 år. Fast såklart, lite nervöst är det! Har flygit till Gotland förut, men aldrig själv. Hihihi

Gott o Blandat =)

Har blivit allt för dålig på att blogga, SKÄRPNING!

Fick ett antagningsbrev från Sthlms universitet idag att jag hade kommit in på Portugisiska kursen! Ska bli både spännande och kul. Den är ju på distans så jag måste bara åka till Sthlm två dagar i månaden, eller måste och måste jag åker gärna dit. Är över en fredag och lördag oxå! =)

Igår var jag, Sanna och Evelina och badade. Hade med oss matsäck och massa bra musik. Bränt mig har jag dock gjort. Efter en härlig dag i solen åkte vi till Sanna och "förfesta" lite. Fulla och glada i hatten bar det sedan av till IFK-matchen. En riktig härlig dag var det iaf!

Idag har vi bara slappat, slappat och slappat. Snart blir det Allsång på Skansen =) Veckans höjdpunkt!

Hittade en tusen år gammal bild på mig och Evelina =) Hihi

Inte igen!

Ahhhhh...idag har jag missat Las Vegas för 4:e gången i rad!!! Hur kunde detta hända? Jag har väntat i över ett år på den där jävla serien! Idag hade jag fullt upp med att rocka fett (som evelina kallar det) i mitt rum till all skön musik!
Får väl ladda hem serien vid ett senare tillf'lle när jag har mer ledig tid i mitt liv =P

Helt världsligasaker

Idag har jag varit och handlat med mamma. Köpte en himla massa mat och en varsinn tröja på H&M. Efter det har jag varit så duktig och lagat mat. Inte för att det blev något avancerat, men ändå!

Igår tog jag mig ner på stan och för att fika med Evelina. Där satt vi nån timme tills vi kom på att vi skulle åka hem till henne och färga hennes hår. Påvägen hem köpte vi lite godis. Den här gången fick det bli varsinna påsar eftersom hon inte får något annars (jag hinner äta upp allt, godisflodhäst som jag är).
Framåt kvällen blev det film hos Sami. Vi hyrde The Holiday, som jag valde trots att jag redan sett den men den är ju så sjukt bra och det var jag inte ensam om att tycka igår heller =) Nästa gång ska jag se till att det blir The Break-up, den är med så himla bra! Riktiga tjejfilmer, passar mig kanon!

Om några dagar blir vi sambos, thihihiih =)

Kommer sakna dig massor när du flyttar gumman!!

Nu, äntligen, har jag lärt mig hur allt fungerar på facebook.com! Har blivit en riktig fena där med alla mina bilder. Kul att kunna prata mer med Jessica oxå. Kanske borde ta och göra som hon säger: "go hope on a plane and get you sexy Swedish ass over here babe!!!!" Skulle vara riktigt kul att åka dit igen. Trivs bra i Vancouver! trevliga människor, mycket kul att göra, mysig stad, nice bbq, gog läsk...  =)

En liten besökare i potatisen...

Idag hände det minsann en rolig sak på jobbet. En kund kom fram till mig och vill att jag ska följa med och titta på färskpotatisen för att det hoppade omkring en groda i den. Jag trodde hon skoja med mig men självklart följde jag med för att titta och där minsann satt den, den lilla grodan. Hehhe! Men nu är den ute i det fria. Josefine fick äran att ta bort den. =)

hjärnaktiviteten på topp

I lördags var vi hos Sannas farmor och käka tacos, godis och chips. Kvällen, som var menad som en myskväll, slutade på Otten. Vi bestämde oss nämligen för att gå ut och efter mycket om och men satt vi där och drack vi Sprite med äcklig vodka. Men det var en riktigt lyckad kväll. =)

Idag har jag varit och jobbat, 06.00-11.00, och efter att ha gått upp sådär tidigt orkar man inte göra så mycket mer. Men framåt kvällen ska jag träffa Evelina och hitta på något. Kan inte sitta inne och uggla hela dagen. Fast av att sitta hemma såhär som jag gjort idag kan man få mycket gjort, iallfall i skallen. Har hunnit tänka igenom massa och kan väl säga att jag har blivit mycket klokar nu än vad jag var för några timmar sen. Att bolla tankar och idéer med sig själv fungerar inte alltid men idag har det verkligen gjort susen. Även om jag kanske inte kommit fram till något speciellt mår jag mycket bättre. Känns great!
Dock har jag inte varit lika effektiv på göra andra nyttiga saker, som att städa, plocka iordning och hjälpa mamma. Men dte tar vi en annan dag!

I ask nothing of you

En liten fisketur...

Trötter

Ja idag är jag riktigt seg. Var uppe och jobbade kl 6 imorse, eller imorse kanske jag inte ska säga för jag tycker faktiskt att kl 6 på en lördag är natt. Så iallafall jag var uppe och jobbade kl. 6 inatt. Kom hem vid 12, åt lite mat och somna sedan direkt. Även om jag har sovit så är jag fortfarande supertrött vilket förmodligen beror på att jag inte gick och la mig förens vid 2 igår, dumt av mig. Men fredagskvällen var lugn, var hos Josef och tittade på film. Såg The Guardian, den var inte riktigt som vi hade förväntat oss men helt klart godkänd. =)

Snart ska jag följa med Evelina till Sanna. Ska äta tacos och kanske se en film eller något sådant. Ska bli riktigt roligt och tacos är sjukt gott! =)

Au revoir!

=)

Nyvaken hemma hos Evelina med humöret på topp. Igår såg vi Göta Kanal hos Sami, dock var den inte så jättebra men med lite godis, chips och saft gjorde det inte så mycket. Ska snart hem och titta på Allt om min buske men ryktet säger att den är ännu sämre. Så vi får väl se... =) Det blir iallafall tvådagars prövning av den svenska humorn...

På eftermiddagen blir det å träffa Emelie och Tina. Det ska minsann bli riktigt skoj =D!
Alltid mycket att prata om.

Tråkväder

Det första man möter när man tittar ut genom fönstret är ett riktigt pissväder. Det är mulet, kallt och blåsigt plus att regnet inte är långt från att falla ner och göra oss ännu surare. Idag är jag ledig och stör mig därför ännu mer på vädret. Jobbar jag gör det inte mig så mycket om det regnar, jag tar ju ändå inte del av det. Känns nästan bara värre om det är strålande sol och jag måste stå inne och slita. Men ja, som sagt, idag är jag ledig och skulle vilja passa på att njuta av mina få lediga dagar under den här sommaren. Även om det inte ser särskilt ljust ut så hoppas jag stenhårt på sol imorgon!  =)