update

Idag åker Johanna hem =( Vi har haft det jättebra och det har varit så himla kul att ha henne här. Ska såklart lägga upp bilder på alla våra galna nätter (och dagar)! Vi har festat, festat och festat, både på land och till havs!

Annat nytt.. Jo men det tar vi inte upp här! Inte ännu... =)

Messer på Sicilien och vi laddar återigen upp efter en tuff helg!

I går kom Johanna hit och gissa om jag är glad! Så himla kul att ha tösen här! Vi gick och la oss rätt skapligt igår kväll (trötta efter sockerkicken vi fick av allt svenskt-lösviktsgodis-ätande) men vaknade av ett jäkla liv i korridoren utenför. Roligt var att efter en timma när gaphalsarna hade slutat började min dator helt plötsligt lysa och vi båda sätter oss upp och jag säger "är du också vaken?!". Då har vi både legat där vakna i nån timma utan att märkt att den andra var det. Såklart började vi småtjattra men som tur var somnade vi om inte allt för lång tid senare. Dock ringer den jäkla jourtelefonen kvart över sju och väcker oss. Då fanns det ingen mening med att somna om igen. Så summan av kardemumman är att det inte blev mycket sömn i natt men ändå ska vi såklart ut en sväng i kväll!

Ut och partajde var jag även i helgen. Camilla, Linda och jag tog bilen och lämnade den i Terrasini. Det är tråkigt att någon alltid måste köra så vi tänkte att på något sätt kommer vi väl ändå alltid hem (vilket vi också gjorde 04.30 under lördagsmorgonen). Blev en kort sväng till torget sen upp till Federico och sedan vidare till Sea Club. Avslutade gjorde vi med lite nattamat i hamnen och en gnällig fröken Jensen som var trött och ville åka hem. Var även ute en sväng i lördags men tröttheten tog över...

Det vankas besök på Sicilien!

Ikväll kommer min Johanna hit!!! Ska åka och hämta henne på Trapanis flygplats om några timmar, hon stannar här en vecka och vi kommer ha så himla kul!

gosh, vad jag är tött!

Resultatet av helgen är en väldigt trött Emelisa. I fredags var det fest! Vi var på torget, hos Federico och på Sea Club. Trötta kom vi hem klockan halv 5. Det måste jag säga var bra jobbat. Även på lördagskvällen var det fest på schemat. Vi var rätt så trötta så blev inte ute så länge. Nu har jag jobbat hela förmiddagen på kontoret, snart blir det lunch sen tänkte jag sola lite innan hotellservicen ikväll.

Här kämpar jag mig upp för världens längsta och brantaste backe! Jag tog mig hela upp, good work!

Så vad händer egentligen på Sicilien?

Bland allt arbetade finns också en gnutta ledig tid, exempelvis igår kväll. Linda (vår nya stjärna), Camilla och jag gick till restaurang L'Oasi vid åtta tiden för att äta en pizza. Där satt även Jessica och Grillo så vi slog oss ner vid dem. Åt jättegod (och fräsch) pizza och satt och paratade i flera timmar. Det var verkligen jättetrevligt! Vidare åkte vi till torget i Terrasini för en liten drink. Fick säga hej till min Fabolous en snabbis som hade vägarna förbi, sedan kom Federico som hade varit ute och fiskat och umgicks med oss ett tag och till sist kom en onykter Fabio. Fabio är verkligen världens roligaste och knäppaste. Han är den enda på den här ön som verkligen lär mig italienska och som jag faktiskt kan pratade det där jäkla språket med, haha! Pedagogisk och smart är han också. Tror ingen annan har tålamod till det samtidigt som de tycker att det är roligt att prata engelska, även om många inte är något vidare på det. Så fördelen hade varit om alla sa "Emelie, stasera tu parlirai solo l'italiano!" och vips så hade vi alla kunnat prata med varandra!

Btw, det var över 30 grader redan vid nio imorse!

jobbonsdag på sicilien!

Hallå i stugan!

Gud vad jag jobbar och står i. Dagen började med hotellservice klockan 08.30 till 10.30 på Citta, direkt efter det åkte jag till kontoret med Ane från Bravo Tours och sedan dess har kontorsjobbet gått i ett. Jag har pysslat med fakturor, gjort transfer, svarat i servicetelefonen hundra gånger (det är min vecka att ha jouren..), fyllt i alla hyrbilsvoucher i ett dokument och ordnat med utflykterna. Som sagt, det har gått i ett. Lunch hade jag faktiskt med mig, gjorde en macka på frukosten samt snodde med mig en persika och en nektarin. Mums!

Om bara fem dagar kommer min Johanna hit! Gud vad kul det ska bli! När jag inte jobbar ska vi sola, bada, festa och ha det allmänt bra. Förmodligen kommer jag även ha utlfykt nästa torsdag (min premiär-utflykt för den här säsongen, pirrigt) till Palermo och då måste jag ha min tös med mig! Inte nog med det, Evelina kommer till mig v.34!

Vi slänger in en bild från i lördags!

I'm back!

Efter en fantastisk semester i Sverige med Jonas är jag nu tillbaka i värmen på Sicilien. Resan i morse var jättejobbig, kunde knappt sova i natt så var supertött och på planet var det verkligen inte lätt att sova med alla som bara sprang förbi hela tiden. Nu är jag hur som helst framme och det känns skönt. Idag har jag i stort sätt bara suttit med fakturor så nu är jag helt slut i hjärnan. Snart ska jag ta och ladda upp en massa fina (och mindre fina) bilder från de två veckorna i Sverige... =)

Semester del 1

Det är så himla härligt med semester och hittills har jag haft det underbart! Min första semestervecka har spenderats hos Jonas på Ingarö. Vi har haft det hur bra som helst med fint väder, skärgård, cyckling, god mat, shopping, Gröna lund med mera. Igår tog vi X2000 från Stockholm till Norrköping. Den här veckan, men vad som värkar vara betydligt sämre väder vilket egentligen inte gör ett dugg, ska vi spendera i mina hemtrakter. Hoppas på shopping, bio, familj, vänner och massor med kärlek!
Ute i skärgården...

Efter en galet god middag i Hammarby Sjöstad

Jonas, hans bror Magnus och hans tjej Sofia

Grillat är gott!

5-kamp på grönan!

Semester

Nu har jag semester och det är så himla härligt! Sent i måndags landade jag på Skavsta och där mötte Jonas mig. Vi åkte hem till mamma och sov en natt i hennes och Alexandras nya fina lägenhet. Under tisdagen blev det någon timma i solen och sedan lunch hos mamsen. På eftermiddagen åkte vi hem till Jonas. Idag har vi traskat runt på stan hela dagen och Jonas har handlat massor. Jag hittade knappt något, tycker mest det är jobbigt med alla reavaror. Men något nyinkommet fick jag allt med mig hem. =) I morgon ska vi ut och åka båt så vi hoppas på fint väder! Nu ska vi spela kort och äta jordgubbar, livet är bra i Sverige!