Etna

Nu har jag varit här i sex veckor!!! Tiden går fort!!!

Imorgon har jag min lediga dag och tänkte lägga mig nere på stranden för att sola och slappa lite. Sånt är aldrig fel och för att förena nytta med nöje tänkte jag också läsa på en del om Etna. Det är nämligen min tur, igen, att ha den utflykten på tisdag. Men det ska bli roligt! Här kommer lite tidigare bilder på vår kära vulkan...

...och så jag på väg hem efter en lååång dag =)

Bilder, Sicilien 1

Jag lovade ju för en någon vecka sen att jag skulle lägga upp lite bilder på när jag och Robert var och studdade vår båttur, så här kommer de!

=)

At the office!

Sitter här på kontoret och är faktiskt rätt trötter. Det har varit en lååång dag. Började åtta imorse och slutade straxt efter nio, nu på kvällen. Men dagen har, trots omständigheterna gått rätt snabbt.

Igår, däremot, var jag och Julia LEDIGA!!!
Vi började dagen med att åka ut till Citta del mare och äta frukost. Sen var vi så duktiga att vi tog hotellbussen ner till stranden. Efter att ha spenderat ungefär sex timmar i solen började det att brännas lite och vi åkte tillbaka till hotellet. När vi fått en av bilarna åkte vi hem och tog på oss träningskläder. Julia och jag åkte tillbaka till hotellet för att spela tennis. Det gick lite sissodär men det känns av i armen i alla fall. Tror den kommer vara helt förstörd imorgon... Men träningsvärk är bra värk! Efter att ha kämpat i en timma och skjutit ut ungefär fem bollar tog vi bilen in till Palermo för att äta på Donken. Och om det var värt det!! Efter lite felkörning, av mig, i storstaden hittade vi tillslut fram. Blev BigMac och McFlurry! Mums! Blev även en fin sång och dans till Upp över mina öron med Orup! Kanske visar den någon dag! We'll see! Har ju lovat lite bilder oxå men väntar på att få dom upplagda på datorn.... så det e
bar o vänt! =P

sjuker

Idag har jag varit hemma från jobbet. Blev sjuker igår =( Pissjobbigt. Fick rätt hög feber, blev helt skakis, mådde illa och var helt svimfärdig. Usch inge kul! Sov hela kvällen och natten igår så idag har jag känt mig bättre. Sov också några timmar under dagen. Har sovit hur mycket som helst skulle man kunna säga... Speciellt för att vara mig, en som inte direkt brukar vara känd för att kunna sova =) Imorgon har jag min lediga dag och tänkte bättre på brännan som börjar avta.

So long!

slappdag!

När man är ledig, ja då är man ledig. Har spenderat ungefär 6 och en halv av mina, än så länge, 10 vakna timmar med att ligga i vår soffa och titta på Vänner-avsnitt. De resterade 3 och en halv har spenderats ute i solen och i poolen. Den välkända guide-magen börjar visa sig och jag tänkte vara lite duktig och simma men blev inte mycket av det. Blev några längder och lite plask, that's it. Istället ska jag försöka mig på att "baka" köttbullar. Inte några mamma scans utan riktigta hemmagjorda köttbullar. Wish me luck! Nu ska jag gå och köpa mig en lök och sen traska hemåt och ställa mig framför spisen.
Imorgon är det midsommar och vi får la se om den märks av något här imorgon annars får jag önska er andra en trevlig dag och hoppas ni får sol och värme. =)
Här har det, btw, varit sjukt varmt och då menar jag verkligen SJUKT varmt! Har varit såndana soroco vindar eller vad det nu heter. Det är i alla fall vindar från Afrika som gör det riktigt hett här. När det fläktar, om man nu kan kalla det så, är det inget svallt skönt som kommer åkandes utan det är bara ännu mer vämre. Men jag ska inte klaga, jag har ju en snygg keps jag kan använda. ;)
En sak till... Julia var och köpte tre fläktar för några dagar sen. En till mig, en till Robert och en till sig själv. Vi monterade ihopp dom och allas fungerade... förutom min. Why??? Dumma dåliga fläkt! Kanske är det en av anledningarna till att jag sover i köket på soffan? Vem vet! Jaja, nu ska jag gå och köpa en lök och lite vatten. Sen ta mig hemmåt och förbi alla galna hundar som värkar vara som värst just idag!
Tjingeling!

tjingeling badring

Idag har det varit varmt, riktigt varmt!! Hur varmt som helst skulle man kunna säga!! Imorgon bär det av till Etna, inte lika varmt där inte. Då är det på med jackan. Ska nog ta och gå hem och lägga mig, måste upp redan vid 5 imorgon natt(!). Så natti natti!

Båttur!

Idag har jag och Robert studdat en båttur som vi har. Det var vi och en massa italienare så vi förstod inte riktigt vad som sas men det var en riktigt härlig tur och dag för den delen ändå. Vi tog typ 100 kort men glömde kamerna i lägenheten så får lägga upp några en annan dag. =) Först åkte vi båt längs med kusten i ca två timmar med några badstopp på vägen sen stannade vi till vid en jättefin strand där vi åt och solade. Har varit på den stranden en gång förut och gillar den verkligen. Fullt med folk, genomskinligt vatten och vit småkorning strand. Super! Idag har jag i varje fall fått lite färg och är nog även lite röd den här gången med. Men som sagt, bilder kommer! =D

at the office

Sitter på kontoret och läser bloggar, lyssnar på P3 och pratar med min kära mormor på msn. Känns skönt det. Saknar min mormor så mycket! Och P3... tums up!
Även om jag längtar som en tok efter alla där hemma så trivs jag bara bättre och bättre här och vill inte byta det mot något älskar ju jobbet. =D
Nu ska jag hjälpa Robert med hans redovisning sen hem och sova. Ska upp väldigt tidigt och ha departure!
Så natti natti!

Kräftan

Idag är jag ledig, skönt! Jag och Marie har legat på stranden i ungefär 5 timmar... och inte nog med det: Jag tog mitt första dopp i havet här på Sicilien! Var lite kallt först men kroppen vande sig rätt snabbt. Men ja, som sagt, 5 timmar på stranden måste ju resultera i något och för min del så är det lite aj aj och röd hud. Inte för att det gör något, vill ju inte vara vitare än gästerna =P Om nån timme ska vi åka till flygis och hämta Pernilla, som har varit på semester i Sverige. Lyckost och få lite svensk mat. Jag tänkte ta och försöka mig på det här med svensk mat imorgon. Tänkte göra lite köttabullar! Wish me luck! Tihihi!

Åh, jag höll på att glömma! Såg matchen igår, varenda sekund och det var riktigt kul! heja heja!

On the highway!

Idag var det dags for mig att halla utflykt igen. Denna gang gick den till Siciliens huvudstad Palermo. Det har gatt jattebra dock ar jag hur trott som helst. Kanske inte sa konstigt eftersom jag var tvungen att ga upp redan kl 5.30. Jag skulle mota upp bussen och nagra av gasterna vid ett av hotellen redan kl 7.30 och det tar ett tag att aka dit. Tror jag tidigare har berattat om hur Sicilienarna kor pa motorvagen men kan ju allt gora det igen. Ar det 3 filer kor dom i 4 och garna parkerar i den 5:e. Man kor lite som man vill och hur fort man vill. Sa jag som inte har haft korkort sa lange har inte kort pa motorvagen har an. Idag var det min premiar och det gick kanoners. I och for sig vad det ratt lugnt i morse men anda! =D Men jag blaste pa och var dar sakert en halvtimma innan jag planerat. Imorgon ska jag sitta pa kontoret och jobba hela dagen. Kanns kul att fa sitta och gora lite annats oxa. Variation, det e min grej det! Ska INTE missa matchen imorgon heller!
Ikvall blir det pizza och kanske nagot avsnitt av Kvarteret Skatan eller Macken!

work work

Ja nu ska det allt bli en liten uppdatering har... =)
Har varit har i lite mer en tva veckor, kanns dock som mycket langre. Borjar komma in i allt och det kanns gott. Bor tillsammans med Julia och Robert, fran service & co, i en helt okej lagenhet. Ratt varmt bara sa vi maste kopa lite flaktar men dte har lixom inte blivit av an. Annars finns det ungefar 6 till superharliga manniskor har nere, speciellt en julia till. =) Hade, for en vecka sen, min forsta utflykt till Etna. Var jattekul, men det belv en lang dag. Tror vi var borta i nastan 17 timmar. Men det var det vart, riktigt haftigt dar uppe. Var faktiskt for ca 3 veckor sen ett litet utbrott, spannande. Ikvall ska jag och Julia laga tacos till oss sjalva och robert och andra julia..ska bli sa gott. Langtar galet mycket efter den svenska hederliga maten. For visst kan man rakna tacos till den svenska hederliga maten... Robert kom ner i lordags och tog med sig en massa beranais- och brunsas, vilken angel!

Idag har jag och Julia varit lediga. Vi tog bussen ut till ett av hotellen och simmade motionssim, 600 m. Sjuktbra jobbat! Sen blev det lite lunch och sedan en timme och en kvarts promenad hem for att titta pa Macken och kvarteret skatan.

Den har veckan ar dte jag som ar air-guide. Sa ni kara vanner kan ju vanta er ett samatl pa torsdag dag samt lordag kvall. Sa ha mobilerna till hands =D Sist jag var i sverige var det lixom halften av alla jag forsokte ringa som svarade hehe! Skicka garna ett litet mail eller sa om ni vill att jag ska hora av mig nar jag ar i sveirge!

Ar forresten valdig varmt har nere. Forra veckan brann det sjukt mycket overallt, grasbrander. Sa det var lite svart att ta sig fram..vagerna var till och fran avstangda och sadant...

Men jaa, jag borjar trivas ratt bra har i Italien..Langtar saklart efter er dar hemma!

Nu ska jag ga och laga mat!! tjingeling och arrividerchi!