Så vad händer egentligen på Sicilien?

Bland allt arbetade finns också en gnutta ledig tid, exempelvis igår kväll. Linda (vår nya stjärna), Camilla och jag gick till restaurang L'Oasi vid åtta tiden för att äta en pizza. Där satt även Jessica och Grillo så vi slog oss ner vid dem. Åt jättegod (och fräsch) pizza och satt och paratade i flera timmar. Det var verkligen jättetrevligt! Vidare åkte vi till torget i Terrasini för en liten drink. Fick säga hej till min Fabolous en snabbis som hade vägarna förbi, sedan kom Federico som hade varit ute och fiskat och umgicks med oss ett tag och till sist kom en onykter Fabio. Fabio är verkligen världens roligaste och knäppaste. Han är den enda på den här ön som verkligen lär mig italienska och som jag faktiskt kan pratade det där jäkla språket med, haha! Pedagogisk och smart är han också. Tror ingen annan har tålamod till det samtidigt som de tycker att det är roligt att prata engelska, även om många inte är något vidare på det. Så fördelen hade varit om alla sa "Emelie, stasera tu parlirai solo l'italiano!" och vips så hade vi alla kunnat prata med varandra!

Btw, det var över 30 grader redan vid nio imorse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback