Missbrukare!

Har blivit sockermissbrukare av den värsta sorten, för sockermissbrukare finns det. Försöker och försöker att sluta med allt godisätande men det är helt omöjligt. Det är inte kul längre... Har alltid varit en liten godisråtta men nu har jag blivit en riktig godisflodhäst istället. Godisråtta är helt okej för då kunde jag kontrollera det/mig men nu finns det lixom inget stopp. Hjälp mig någon! Och det värsta är att här hemma är alla godisråttor och köper godis hit och dit och jag kan bara inte stå emot!!!!! Har bett mamma att sluta med allt det onyttiga och hjälpa mig lite men än så länge har ingen förändring skett. Men hej kul när jag blivit 3 storlekar större, för det är vad man blir tillslut, då kanske någon vill hjälpa mig.....? Även om mitt godis och onyttiga ätande inte syns än så kommer det förr eller senare att göra det och då har jag förmodligen 100 hål i tänderna. För jag tänker faktiskt på mina tänder också.
Säg inte att jag bara ska bestämma mig för det säger jag till mig själv varje dag. Så går det en timma så är jag där igen. Men för vanlighetens skull så säger jag det igen: Från och med nu ska jag börja ett nytt och mer hälsosamt liv där jag ska komma igång med min träning och inte äta godis (förutom på lördagar). Så nu var det sagt! Heja heja! Hur många timmar tror ni jag kan hålla mig? Förmodligen tills imorgon...

/En trogen socker missbrukare...


Kommentarer
Postat av: Johanna

Sockermissbrukare med ständigt nya löften om ett hälsosammare liv? Välkommen i klubben ;)

2007-03-13 @ 08:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback