Så det kan gå...

Självklart måste även jag kommentera gårdagen. Kan tänka mig vad det står på alla Sveriges lösedlar: fisako, total katastrof, pinsamt osv. Men snälla släng er i väggen. Alla, som Johanna kaller dom, ociviliserade länderna röstar bara på varandra och eftersom dom är typ 100 mer än oss så är vi självklart utslagna. Vi har heller inte alls samma musiksmak och tur är väl det. Vi borde verkligen dela upp tävlingen mellan öst och väst. Alla öststater som bara röstar på varandra kan ha sin egna tävling så kan vi västländare , som iofs oxå röstar på varandra, ha vår.

Dock måste jag säga att Arkens framträdande inte var ett av deras bästa, det var lite stelt och dom kan göra det såå mycket bättre. För det har vi minsann sätt. Serbiens låt var helt okej, så den var väl en värdig vinnare även om jag tycker att Ukraina var snäppet bättre. Tänk er bara Serbiens låt öppna nästa års final. Lite stelt kanske, det var mycket coolare med Lordis rocklåt. Det var minsann vad jag kallar mäktigt.

Eurovision har inte längre någon klass, tycker jag i alla fall. Det finns absolut många bra låtar med det finns ännu fler urdåliga. Och det tråkiga är att så många av dem som framträder inte ens kan klä sig. Ukrainas utstyrsel var väl inte fin men den var rolig och det var inte meningen att den skulle vara någon fin heller. Men titta bara på alla stackars killar och tjejer som ska vara seriösa. Hur ser dom ut egentligen? Georgien lyckades verkligen men de andra...nja.

Men aja, The Ark är för bra för melodifestivalen och hör inte hemma där. Jag tycker att dom är världens BÄSTA band, tusen gånger bättre än några andra! Begåvade så in i Norden! Så det så...

Kommentarer
Postat av: Tina

Jag håller verkligen med dig Emelie! Dela upp tävlingen så blir det mer rättvist!

Postat av: Tina

Jag håller verkligen med dig Emelie! Dela upp tävlingen så blir det mer rättvist!

2007-05-13 @ 12:18:01
URL: http://tiinnaa.blogg.se
Postat av: Tina

oj, det blev visst två.. oops!

2007-05-13 @ 12:18:29
Postat av: saara

gud sikken fin klänning/kjol duhar på prfil kortet. as fin letarefter en sån. jäte fin((Y)

2007-05-13 @ 20:14:52
URL: http://zaara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback