Jag + resor = OTUR!

Gud (om han/hon finns) ville nog inte att jag skulle ta mig någonstans idag. Men mot alla odds är det vad jag har gjort för återigen är jag hemma i Norrk.

Dagen började med att jag steg upp kl.06.00, åt lite frukost och gick sedan till bussen. Tog bussen från pappa till centralstationen i Uppsala, där skulle ta pendeltåget till T-centralen i Sthlm. Pga banbyggen var det först buss till Knivsta och sen skulle pendeltpget istället gå därifrån. Till Knivsta tog jag mig utan svårigheter men det var där problemen och trassligheterna började. På perongen stog ett femtiotal människor och såg oroade ut. På tavlorna, där man ser avgångar och liknade, stod det nämligen att Uppsalapendeln var inställd pga olycka. Det som hade hänt var en personpåkörning, vilket på ren svenska betyder att någon har hoppat framför tåget och tagit livet av sig. Då var klockan 07.20 och nästa skulle inte gå förens 08.20, vilket betydde att både jag och alla de andra skulle komma försent till våra jobb/anslutningtåg/skola osv. Från Upplands Väsby kommer Upptåget som 07.53 ska tillbaka till Väsby. De flesta på perongen, inklusive mig, tar chansen och åker dit för att hoppas kunna åka med ett annat pendeltåg till centralen. Och efter två pendeltågsresor är jag tillsut på centralen. Men sen är jag och T-banan mot Mörby centrum missade jag precis, får vänta 10 minuter på nästa som tar mig till universitetet. Äntligen framme! Dagen betsår av en hel del grammatik och ordinlärning. Börjar förstå portugisiska rätt okej nu =) Kl 15.00 var det dags för den absolut INTE efterlängtade tentan i språkvetenskapliga grunder. Som btw gick skit! Fick börja lite tidigare så jag var klar 15.30. Mitt tåg hem skulle gå 17.40 men jag tänkte att jag kanske skulle kunna få åka med ett tidigare tåg, om det nu skulle finnas något. Och visst fanns det, kl 16.20 gick det ett. Men sådan tur skulle jag definitiv inte ha! Jag fick åka med det tåget om jag betalde 800 kr, men nej tack tictac! Jag hade ju redan köt en biljett och kunde dom på SJ inte vara lite snälla och låta mig byta så fick det va! Så snällt satte jag mig på en träbänk och väntade en och en halv timma. Mamma och Janne är på fest idag så därför var jag även tvungen att åka buss från resecentrum i nkpg hem. Och inte nog med all väntan så står det att bussen inte ska komma förens om 25 minuter! Whatt?! Vad är det med den här dagen egentligen?! Men världens snällaste Chrille, som var påväg hem från sin match, skjutsade hem mig! Så nu är jag äntligen hemma!
Det här är definitivt inte första gången mina resor tar betydligt längre tid än vad dom ska... bara hemresan från Gotland i somras!!

men lite småkul tycker jag nog att det är, nåt att skratta åt iaf =)



Sen en till sak: Vart e Svensson, Svensson??
Det är ju lördag och inte gick det någe Svensson, Svensson kl 20.00 på SVT inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback