The Sneaky fucker

Uppe tidigt idag, kan bero på att min kropp är väldigt van vid att gå upp tidigt vid det här laget och att kvällen igår blev lugn.

Igår köpte jag en Cosmopolitan på Pressbyrån och i den stod det faktiskt rätt mycket intressant. Till att börja med kan jag berätta att Josh Hartnett har rest runt hela jorden på en helg bara för att träffa en tjej som han gillade. Galet.

Något som jag fastnade för var en artikel om mäns raggtyper och de trick de använder för att få en tjej på fall, eller allvarligt talat: på rygg.
Först har vi Pick-upp-artisten som använder sig av en metod som går ut på att förolämpa en tjej som är van vid att få smicker. "Snygg frisyr. Är det peruk eller?", skulle han enligt Jonas Cramby (som har skrivit artikeln) kunna använda som raggreplik.
Alfa-hannen är den sportiga typen som biter sig i underläppen samtidigt som han juckdansar bakom dig på dansgolvet. Han är egentligen inte speciellt intressant eller rolig men tydligen är det honom vi går hem med nio av tio gånger. 
Som nummer tre har vi den som så gärna vill men inte riktigt vågar, Ironikern. När han raggar har han alltid en plan B som han kan ta om han blir avfärdad. Han skulle kunna säga "Hej. vill du ha en öl? Inte? Nä,skoja bara". En liten snäll mes skulle jag nog kalla honom.
Den "fine"  killen vill få sig ett ligg, som alla andra, men använder sig av den motsatta metoden och försöker få dig att tro att dte är just det han inte vill. Han har åsikter om allt och de låter nog lite bra för att vara sanna. En hycklare runt ut sagt.
"Jag dricker inte en flaska vin. Jag dricker TIO!", skulle vi kunna få höra av Esteten. Honom borde vi undvika eftersom han nog är lite tillgjord.
Tillsist har vi nog den som jag skrattade mest åt, The Sneaky fucker. Hör bara på namnet! Det är han som har anpassat sig till de nya tiderna, nu när män inte längre krigar och bygger. Han startar modeblogg och smörjer in sig istället. Hans metod går ut på att ägna sig åt sådant som som kvinnor tycker är intressant och på så sätt attrahera henne.

När jag hade läst om alla dessa typer satt jag och försökte placera in en hel hög med killar jag någon gång dejtat, flörtat, umgåts osv med. Det var inte det lättaste. Några var självklara, andra passade inte in någonstans. Kanske finns det många fler typer...


Nu ska jag göra något jag aldrig trodde jag skulle våga...

Kram Bullit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback