Då börjar vi om...

Nu ligger jag här i min säng, min svenska säng. Sängen med tjockt mysigt täcke och tre sköna kuddar. Är hemma i Sverige på en snabbvisit innan jag åker vidare till Teneriffa. Känns väldigt konstigt att vara hemma, det senaste halvåret har gått så fort. Allt började med att jag åkte till Service&Co och guideskolan straxt utanför Barcelona. Där träffade jag vänenr för livet, fick testa på det här med time of my life och lärde mig enormt mycket. Fyra veckor med intensivt pluggande resulterade i en tjänst som reseledare/guide nere på Sicilien. Hem en snabbis sen vidare ner till Medlehavets största ö. Där har jag nu bott och jobbat under de senaste fyra månaderna, fram tills igår...
Min säsong är slut och jag är, som sagt, hemma på en liten snabbvisit innan jag ska vidare ner till Teneriffa för ytterligare en säsong som guide. Jag har haft det helt underbart nere på Sicilien. Under den första månaden längtade jag hem till Sveige något enormt mycket. Jag längtade efter maten, livet, vännerna och familjen. Men efter ungefär en månad hände något. Om det var att staden som vi bodde i vakande till liv och det blev en riktig sommarstad med mycket liv och rörelse eller om jag vande mig och blev hemmastadd vet jag inte. Men jag längtade inte längre hem och älskade varje sekund av livet med hårt arbete, underbara vänner, mycket skratt och lite sömn. Upp över mina öron förälskad i Italien sitter jag nu här i min säng med en nyköpt data och försöker förstå vad som egentligen har varit. Det har gått så fort, kanske nästan för fort.
Med ungefär fyra fem halvtaskiga inlägg, gjorda under stress, har jag försökt uppdatera mina vänner om min tid nere på Sicilien. Inte så lyckat och välgjort. Heller inte så intressant. Därför ska jag nu göra ett nytt försök. Och också fortsätta. Med min nyinköpta pärla (en HP i koppar) ska jag skriva en lika bra, om inte bättre, dagbok än min kollega Robert. För det är ju faktiskt jädrans kul att skriva blogg, om inte för stunden så för att ha något att titta tillbaka på. Enjoy, enjoy, enjoy!



Ingen tackar nej till en resa i en Fiat 500! Jag och Julia på provsitter (...står)

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej där :D



Måste bara fråga dig, den där svartvitrutiga ballongkjolen du har på dig i ditt fotoalbum på stylesearch (har frågat om den tidigare :P) använder du den fortfarande??



Jag bara älskar den så mycket så skulle kunna betala för att få den!!

Postat av: Karin

Hej där :D



Måste bara fråga dig, den där svartvitrutiga ballongkjolen du har på dig i ditt fotoalbum på stylesearch (har frågat om den tidigare :P) använder du den fortfarande??



Jag bara älskar den så mycket så skulle kunna betala för att få den!!

2008-09-14 @ 20:13:31
URL: http://ohlachocolat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback