Burr vad det är kallt!

Heej!

När jag kom till Sicilien i måndags kväll/natt var det regn och kallt, likaså på tisdag och onsdag när vi studdade Palermo och Cafelu, Etna och Taormina. Idag regnar det inte utan det är betydligt varmare och solen tittar fram lite då och då. Men jag sitter på vårt iskalla kontor (det är varmare ute än inne) och ska göra det resten av dagen, burrr!

Hur som helst så har det sista dagarna varit roliga. Alltid kul att åka och studda (men åker och tittar på platser som ingår i utflykterna osv.). Även om jag har varit här tidigare och sett allt så lärde jag mig mycket nytt. Lite sammanfattat gick måndagen åt att titta på kyrkor och katedraler i Palermo och besöka den mysiga staden Cefalu. På tisdagen var det uppstigning kl 06.00 då vi skulle ta oss i genom stora delar av ön mot vulkanen Etna. Mulet var det och när vi väl nådde 2000 m höjd såg man inte mer en ett par meter framför sig. Dåligt väder med andra ord. Det var ingen idé att ge sig upp på toppen så det får vi ta en annan dag. Vidare åkte vi till turistorten Taormina. Det en en rikitgt fin gammal liten stad uppe på berget med utsick (vid fint väder) över havet och Etna. Trötta begav vi sedan tillbaka hem till Citta del mare!


Utanför katedralen i Monreale, straxt utanför Palmero


Teatro Massimo, känt från gudfadern...


På en sten runt en krater på ett snöigt/regnit, dimmigt och kallt Etna.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Ser fram mot alla fina och intressanta platser vi kan kolla in Kramar

2009-04-23 @ 23:13:25
Postat av: Emelisa

Absolut, det gör jag med! Det finns många många sådana platser här. Puss&Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback