Kul i Italien, part one!

Idag är jag väldigt trött. Inte så kontigt efter bara fem timmars sömn, speciellt när man är van vid åtta. Jag och Satina kommer frusna hem straxt efter tre efter att ha spenderar kvällen ute på hotellet. Vid 22-tiden gick vi ner till piazzan, där en stor scen var uppbygd, för att någon show skulle hållas. Klockan 22.56 var nog sista gången vi tittade på klockan, då hade showen inte ens börjat men vi väntade spänt eftersom det skulle bli en stor dansshow. Straxt efter kvart över elva började det, äntligen! Den var hur bra som helst! Dansarna var riktigt duktiga, vi smälte! Tänk om man kunde göra så... Även om konferancieren pratade väldigt mycket (på italienska, såklart) var det absolut värt väntan och timmarna ute i kylan. När klockan närmade sig två var det så kallt att vi inte stod ut längre utan var tvugna att ställa oss vi sidan av alla stolar, halvt inne vid baren. Där stog vi och kramades för att inte frysa ihjäl. Alternativet att gå hem var INGET alternativ, vi skulle se klart! Då börjar sådant som BARA händer i Italien hända och man kan inte annat än att skratta åt det. Två killar börjar försöka smygfota oss. Vi vänder bort ansikterna alt. tar upp handen för ansiktet och skrattar åt det hela. Det här är heller inte första gången det händer. När vi var i Palermo i tisdags kom två olika småkillar fram och frågade om dom fick ta kort på mig.. Ser jag verkligen ut som en ailien för er killar? Hahah, man undrar ju! Det är 2009 så jag tror dom sätt blondiner tidigare och nu är vi ju ändå i Italien, Europa. Aja, jag får väl leka att jag är kändis. 15 minutes of fame =P En annan rolig sak som hände igårkväll var när en lite äldre kille kom fram och pratade med oss. Uppningsfrasen, ni är inte italienare va? Vart kommer ni ifrån? osv.. Pratade lite fram och tillbaka, eller ja det var mest han som pratade och jag svarade. Som jag skrev tidigare frös jag extremt mycket och jag och Satina stod verkligen och höll om varandra. Då, efter ett tag, frågar han om jag gillar tjejer.. Hahaha, kul typ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback