sista augusti på SICILIEN

God morgon eller god förmiddag som det så fint kallas! =)

Idag är jag allt lite småseg. Vanligtvis går jag till sängs ganska tidigt men igår blev det rätt sen, närmare tre. Camilla, Jessica och jag bestämde oss för att ta en drink på torget. Jag körde så ingen drink för mig men de andra fick sig ett par. Efter att ha sett lite på showen som var på hotellet åkte vi in till Terrasini. Knäppis Fabio kom och satt sig vid oss. Jättekul att se honom igen! Han har varit i Moskva i nästan två veckor på semester. En stund senare kom min älskling Fabolous. Vi pratade, skoajde och hade det jättetrevligt men bestämde oss efter ett par timmar att åka ner till Ninos Beach (bar vid stranden). Fabio var trött så han åkte hem efter ett tag. Vi töser var kvar och väntade på Fabolous som i sin tur väntade kvar på torget på Gianni. Efter ett tag kom dom. Någon timma senare hade vi ätit chips och ostbollar, pratat och bestämt att vi skulle åka till stranden i morgon (idag) i Balestrate. Så på siestan blir det allt lite solning för mig, Camilla, Linda, Jessica, Gianno och Fabolous! OCH JAG MÅSTE BLIR BÄTTRE PÅ ATT TA KORT!!! När man har köpt en dyr och fin kamera ska man se till att använda den också! Skärpning, skärpning!

Föresten, idag är det sista augusti. Det betyder att högsäsongen tar slut och alla italienare kommer inte längre ha semester. Detta både på gott och ont. Det positiva är att det blir lite lugnare på hotellet. Man behöver inte slåss i den extremt långa kö för att få lite mat, man behöver inte paxa några solstolar vid poolen och så vidare. Det tråkiga är väl att det också dör rätt rejält i Terrasini, festlighetsmässigt. Men vi får väl helt enkelt åka in till Palermo om vi nu vill partaja till det =)


Fyra töser på lyset på beachparty innan Ferragosto!

Nu ska jag fortsätta här! Puss och kram ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback