Det händer saker för Emelisa på Sicilien!

I fredags kom Jonas och stannade till i måndags. Jag var ledig lördag-söndag och vi har haft det jättemysigt. Lördagen spenderade vi på stranden med Evelina och Erik, som också varit här och hälsat på, och avslutade dagen med middag på Argentino där min Fabolous jobbar. Söndagen fick bli slappdagen vid poolen. Evelina och Erik var på utflykt till Etna men jag och Jonas klarade oss alldeles utmärkt själva hehe. På kvällen åt vi god pizza på L'Oasi. Blir såklart direkt jättetomt när han åker men om fem veckor ses vi igen.

Planerna är att jag åker härifrån den 29:e september. Då har jag ca en månad i Sverige. Tänkte leta upp min gamla Matte C bok, skaffa GÄST-kort på SATS, åka till pappa i Noge och mysa med nära och kära, och såklart planera inför vår Asien-tur! Jag och Jonas tänkte nämligen i slutet på oktober ge oss iväg på en ca sju veckors lång Asienresa. Blir nog besök i Malaysia, Kambodja, Vietnamn och för att sedan avsluta med rikitg semester i Thailand. Hemma är vi igen lagom till julafton!

Det blir med blandade känslor som jag lämnar Italien/Sicilien. Har träffat så många härliga människor och fått flera fantastiska vänner. Lärt känna en helt annan kultur (för jo men visst skiljer det sig från Sverige...) och rätt hyffsat i alla fall lärt mig ett nytt språk. Om jag inte skulle bo i Sverige så blir Italien mitt absoluta andrahandsval. Sicilien har ju trots allt varit mitt hem i sammanlagt nästan ett år. Så visst kommer det kännas tufft men jag tänker på det positiva. Jag tar med mig alla glada minnen hem och får äntligen komma lite närmre min älskling!

Det är dags för ett nytt kapitl helt enkelt...

   
  
  
Några få, få bilder från 2008 och 2009...

Kommentarer
Postat av: Sara

Det låter som att du har haft det bra där och fått många nya erfarenheter. Det är nog rätt nyttigt att åka iväg sådär! :)

Postat av: Alessandra

Italien är underbart! <3

2009-08-26 @ 22:38:23
URL: http://alessandra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback