fröken statsminister

Okej... Linnea klagar på att jag uppdaterar min blogg förlite och vi har nu kommit överens att jag ska skriva ett hör och häpna politiskt inlägg! Först tyckte hon att jag skulle skriva om valet i Sveirge (som nu var för några år sedan...) och hur jag tyckte det hade gått. GÄSP! Men nu befinner jag mig inte så värst mycket i Sverige så det kändes inte så lätt.. Istället blev det ämnet förbjuda tiggare och det får bli lite ur mitt perspektiv...

Det finns inget som irriterar mig mer än alla dessa inkastare, vars arbeta värkar gå ut på att "tigga", tigga och be att man ska komma in för en drink eller en bit mat. Varenda gata, vartenda hörn finns dom och tjatar på en så man blir tokig. En inkastare/tiggare får mig mer att gå där ifrån/inte ge något än någon som inte säger något alls. Ni vet om man går till en restaurang och ska titta lite på menyn och så springer någon fram och nästan drar in en. Då vill man inget annat än att gå därifrån. Det är ett irritationsmoment. Men om man ska förbjuda tiggare? Jag kan inte säga att jag tycker att det är något vidare trevligt med dom men folk kan väl få göra som dom vill. Tycker att det är allmänt irriterande när vi ska hålla på att förbjuda allt hit och dit, vad det än gäller. Vill man ge något till en tiggare så är det upp till en själv. Vi är inte dagisbarn som behöver regler för allt vad man får och inte får göra. Men å andra sidan så ser det inte och är inte trevligt med dom. Men vad gör vissa inte för att överleva? Själv skänker jag hellre till olika organisationer än att ge någon på gatan...


Hahah Linnea nu är det din tur =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback