Snart dags för lite midsommarfirande på Sicilien

Om några timmar är det dags att åka hem för att duscha och sedan göra mig i ordning för kvällen. Ska nog ta fram locktången den här gången, blir sommarsött. Det var så länge sedan jag använde den så den har nog hunnit damma igen. Innan jag åker ska jag gå och köpa frukt och färdiggrillad kyckling till kvällens picknick. Får inte glömmas. Den nya kameran är såklart även laddad och jag ska ta massvis med kort! Har verkligen saknat att ha en kamera sen min gamla blev snodd. För att göra det extra fint ikväll köpte vi också plasttallrikar, bestick och ballonger i gult och blått. När man bor utomlands är det nog lätt att längta hem lite extra dagar som dessa och det är nog därför man gärna vill fira och man gör det så gott det går. Det är ju till exempel inte samma utbud på mat men vi fixar och trixar lite på vårt allldeles egna sätt.

Annars kan jag berätta att det inte är något vidare kul på jobbet idag, är trött och seg i huvudet. Att jag inte varit ledig sedan förra onsdagen börjar kännas och även synas (färgen på kroppen försvinner fort och känner mig väldigt vit i ansiktet). Men vad gör det, det är ju MIDSOMMAR!

Kommentarer
Postat av: anne

glad midsommar! :)

http://annebertelsen.blogg.se

2009-06-19 @ 16:19:56
URL: http://annebertelsen.blogg.se/
Postat av: Johanna

Glad midsommar! Klart jag vill komma och hälsa på nån av veckorna, vi får styra upp nåt! Ses snart stumpan!

2009-06-20 @ 10:26:40
URL: http://messer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback