Sicilien

En del kör som galningar, andra bara går mitt i vägen. En del stannar vi stopskylt, men de flesta bara kör. Alla butiker och affärer stänger mellan 12.30 och 16.30, precis då vi vill handla. Vill man få något igenom tar det oftast extremt lång tid. Michele, som arbetar för vår agent, tycker att dom flesta är retarded. Arrivalskärmen på flygpltsen är aldrig uppdaterad och ringer man för att fråga om flyget kanske landar tidigare får man bara "no, I've already told you, it's on time!!" (i efterhand vet vi att planet landade över en timma för tidigt). Inte många som kan engelska heller, speciellt inte läkarna (?). Ändå älskar vi denna fantastiska ö!


Sjukt bra väder, goda drinkar (och billiga), härliga stränder, goa människor, cool vulkan, söta kossor och världens bästa busschuafförer!


Kommentarer
Postat av: - FORZA ROMA *

- haha bäst!

Postat av: - FORZA ROMA *

- haha bäst!

2009-05-08 @ 18:45:09
URL: http://merey.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag besökte Sicilien första gången i somras, då jag var där och jobbade i en vecka. Eller jobbade... Det var meningen att jag skulle flyga för ett italienskt bolag, men ingenting fungerade och istället fick jag en vecka på en underbar strand med utsikt mot Etna.

Jag blev kär i ön från första stund. Om jag någonsin gifter mig så är det dit jag ska på min bröllopsresa!

Det är ett ständigt kaos bland italienare som du beskriver, men vilket underbart kaos det är!

2009-05-08 @ 19:11:25
URL: http://princessjinx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback