Jag har i alla fall aldrig backat på motorvägen...

God morgon!

Idag skiner solen igen över Sicilien. Härligt! För min och Camillas del blev det under gårdagskvällen en tur till Palermo. Först åkte vi till Auchan (italiensk stormarknad, samma som Alcampo i Spanien) där vi köpte en tvättmaskin. Klockan började närma sig 20.00 och vi var riktigt hungriga så det blev faktiskt en tur till Donken. När man ser Mc D vid vägen ser det väldig lätt ut att hitta dit men så är verkligen INTE fallet. Alltid kör vi fel. Det är så himla mycket på- och avfarter överallt så på något dumt sätt kommer vi aldrig direkt dit vi ska. Men efter lite körande fram och tillbaka kom vi äntligen fram. Något som kanske ska tilläggas är den extremt galna trafiken i Palermo. Motorvägen går igenom utkanten av staden och där det normalt sätt ska vara två filer, vid trafikljusen, gör Palermoborna det gärna till fyra och fem. Allt för att komma fram så fort som möjligt. Så det gäller att passa sig. Förra sommaren fick jag en chock när jag kom hit och såg att så många bilar var buckliga, det säger en hel del om deras sätt att köra. En gång såg jag faktiskt en jäkel som, hör och häpna, backade på motorvägen. Han hade nog kört in på fel avfart, kom snabbt på det och tänkte att det är ju sent på kvällen så jag backar bara ut igen och kör in på nästa. Tur är väl att man vänjer och anpassar sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback