Mer Kuala Lumpur

Jag gillar verkligen den har enormt coola staden! Kanske for att vi kom fran ett land som kanns vara 30 ar tillbaka i tiden till det allra modernaste. Eller sa ar det helt enkelt for alla dessa shoppinggallerior. Som jag skrev igar, tror jag, sa ar det ocksa sa billigt. Det ar absolut ingen fejk har inte, vi har shoppat i de storsta och finaste galleriorna och jag kopte ett par nya converse for 250 kr. I morgon ska vi ivag upp till Taman Negara och traska runt i djungeln i tre dagar men nar vi kommer tillbaka ska jag kanske kopa mig en iPod, eftersom min gamla blev stulen.

Idag har vi varit ute i staden anda fran kl 08.00 till nu, 17.00. Vi gick till Petronas towers for att fa biljetter till att ga genom bron mellan de bada tornen. Byggnaden ar verkligen enorm, kanns som man ska ramla nar man tittar rakt upp pa den. Sa haftigt! Kommer ihag nar jag var liten och sag filmen Entrapment och hur jag verkligen ville aka dit den dar super hoga byggnaden var. Da var den en av varldens hogsta men hamnar idag med sina ca 450m pa femte plats, inte illa.

Efter att ha statt i den langa kon till biljetterna for skybridge fick vi antligen vara. De hade ett begransat antal vid olika klockslag och varat blev 13.45. Sa under tiden blev det frukost, traska runt i annu en shoppinggalleria och aven ett besok vid KL tower, eller vad det nu heter. Det stora TV-tornet i alla fall.

Nar vi kommer tillbaka fran de tre dagarna i djungeln funderar vi nog pa att stanna har i ytterliggare fyra natter. Manga kanske tycker det ar galet langa att stanna i en stad men an sa langa kanner vi oss inte klara har. En dag ska vi pa bio (se 2012), sen besoka Chinatown och Little India med mera sa vi far nog dagarna att ga. Dock ar det ju lite dyrare har men det far vara vart det och det jamnar nog ut sig. Den 21 november ar planen att flyga till Phuket och sedan spendera den sista manaden i Thailand.

Pusss


Kommentarer
Postat av: Mormor

Gud vad spännande!!!!!!!!!njut och ta det som ni känner för! Pussokram PS.Ni glömmer väl inte att ta foton!DS.

2009-11-14 @ 12:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback