Tillbaka i Kuala Lumpur efter ett par dagar i djungeln!

Jo nu ar vi tillbaka igen fran Taman Negara. Det har varit en haftig och lite tuff upplevelse. Forsta kvallen var vi pa en natt trekking. Da gick vi runt i den backsvarta djungeln i ca 1,5h med vara ficklampor. Vi sag manga ackliga spindlar och andra insekter. Vi ett utkikstorn sag vi aven vildsvin och nagot slags radjur men det haftiga var nar vi kom tillbaka. Vi kom ut or djungeln och gick igenom ett resort som lag precis dar och helt plotsligt ser jag nagot stort som ser ut som en liten elefant. Den hade nagot vitt pa ryggen vilket sag ut som ett tacke. Alltsa trodde jag att den har resorten hade ett "husdjur" men fragar var guide vad det var. Han berattar da att det ar en svartvit Tapir!!! Vi star lita pa avstand och tapiren (heter sa pa svenska ocksa va?) borjar ga mot oss. Guiden sager at oss att backa och inte ga for nara. Alla tar sa klart kort men sen ar tapiren bara ett par meter ifran oss och vi gar upp pa en veranda men den sota tapiren foljer lung efter och traskar ocksa upp for den och vi smiter darifran. Litte labbigt hahaha. Men sen gar han ivag och ut i djungeln igen.

Dag tva var vi pa annu en vandring, en jobbig sadan. Vi tog oss 1,7 km upp och det var ett rejalt traningspass. Vi sag en farlig orm (wiper eller natt) som vi inte fick ga for nara. Gick aven over en jattelang hangbro. Pa eftermiddagen besokte vi en by dar nagra manniskor bodde. Eller by och by. Dom bodde i sma hyddor i djungeln och levde ett riktigt djungelliv utan nagot som helst modernt. Dar sag vi aven en jattesot liten apa som stammen hade som husdjur. Dom tar tydligen hem bebisapor som de hittar som inte har nagon mamma for att ta hand fom dom.

I den har nationalparken finns aven tigrar, elefanter m.m men de haller sig undan alla tursitomraden. Men hur som helst var det jattefint och en speciell upplevelse. Dock ar jag glad att vara tillbaka i stan :P

Tyvarr har jag ocksa blivit lite smasjuk.. Ont i halsen och sakert lite feber. Ska vila upp mig lite har i KL och kommer difintivt vara frisk till den 21:e da vi flyger till Phuket i Thailand.

En kul grej foresten... Nar vi kom till Malaysia och var pa flygplatsen sa hade de nagra slags varmekameror som mater allas kroppstemperaturer. Det betyder att man inte far komma in i landet om man har feber utan far sitta i nagon slags karantan tills man blir frisk. Sa som sagt, ska bli frisk medan jag ar i ett och samma land.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hejsan!



Tack för en intressant blogg!



Jag har en länkförfrågan till dig. Maila gärna mig så kan vi diskutera.



Mvh,



Camilla

2009-11-18 @ 13:18:44
Postat av: Anonym

Spännande äventyr!Hoppas också att du snart blir frisk så ni kan göra det ni planerat!Ta väl hand om er!pussokram!

2009-11-19 @ 06:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback