En siciliansk cornetto, tack!

Gud vad sugen jag är på en Cornetto! En nybakad naturell med socker över eller kanske med nutella, eller varför inte både ock? När jag bodde utomlands kunde jag i mina tankar frossa i allt gott som fanns i Sverige. Tänk hur vi triggade upp varandra. Den ena skriker "marabou!", jag kontrar alltid med "falukorv!" och så den tredje med "kanelbullar eller saltlakrits". Men som vanligt är det "det man inte har vill man ha" som gäller.


Annars hela eftermiddagen har jag renast mina fyra kartonger som jag tog upp från källaren. De fyra blev två så jag är mycket nöjd. Den här rensningen tog sin lilla tid så hann inte med någon promenad, tar det i morgon bitti istället. Snart kommer mamma hem och då ska jag äta skogsbärs-youghurt, den godaste! Det är rätt tomt här utan Jonas. Han var tvungen att åka hem idag då han skulle jobba och spraka boll i morgon. Men vi ses på måndag igen så det är ingen fara och under veckan ska jag träffa alla mina söta och fina vänner. Hoppas ni haft en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback