In Bangkok

Hej pa er!

Ja i mandags lamnade vi Sverige for varan sju veckors langa Asienresa. Vi hade bokat flyg till Bangkok via Helsingfors. Nar vi checket in pa Arlande sag vi pa vara boardingkort att vi inte fick sitta brevid varandra, inte pa nagot utav flygen. Vi brydde os inte om den lila resan mellan Arlanda och Helsingforsm men det kandes inge vidare med den andra, langa till Bangkok. Personalen sa at oss att kontakta personalen vid gaten i Helsingforn innan vi skulle boarda Bangkok-flyget. Planet var fullt och det gick inte at gora nagot men sa fraga hon oss om vi inte kunde tanka oss at flyga via Japan da de var overbokade pa flyget. For det skule vi fa 600 euro per person och det tyckte vi var helt okej eftersom vi bara kom 8 timmar senare till Bangkok. Det ar ju anda ca 12 000 kr! Vi fick nya boardningkort dar sittplatserna var 1C och 1D. Vi fick flyga forsta klass! HIHIHI! Stora fatoljer dar man kunde ligga raklang, 3-rattersmiddag, egen TV med mangder av filmer, TV-serier, spel osv ock mycket mycket mer. Lungt den basta flygresan nagonsinn, hihih! Fran Japan till Bangkok flog vi med Thai och det gick helt ok, sov ratt mycket.

Skont att komma fram pa eftermiddagen for det betydde att vi kunde direkt ga och checka in pa hotelet och ga till vart rum. Vi har bott pa D&D Inn, mitt i backpackersmeten. Sov nagon timma, duschade oh gick sedan ut och at middag. Dagen efter skulle vi ta oss runt och se en del av Bangkok. Dagen borjar med att vi blir lurare av en Tuktuk-forare som vill ta oss runt pa massa grejer (froken vill tro bra om fok fast Jonas sager nej...). Men nu har jag lart mig det och ska inte bli det igen. Vi tog sedan en annan tuktuk som tog oss till Siam square. Dar tog vi skytrain till en hallpalts jag inte kommer ihag namnet pa for att ta en bat langs med floden. Vi gick av in Chinatown dar vi at unch och promenarade runt. Crowded maste jag saga!! Sen tog vi baten till sista stoppet, nara dar vi bodde och gick hem. En erftermiddagsnap blev det innan vi skulle ut och ata middag och shoppa pa Khao San Road, samma gata som vi bodde pa. Nagra hundralappar fattigare och med nya klader och skor gick vi sedan hem. Jonas somnade ganska snabbt men jag har nog INTE stallt om mig da jag inte somnade forens vid 3-4. Gissa om jag ar trott idag.

Nu ar klockan halv ett och vi har checkat ut och sitter pa Internetcafe. I eftermiddag kvall flyger vi till Vietnam och Hanoi. Vi ska kolla upp lite vart vi ska bo, ha lite olika alternativ da vi kommer fram pa kvallen. I morgon har vi tankt att ta oss till Halong Bay, kanske pa en tredagarstur eller pa egen hand, det har vi inte bestamt an men ska kolla upp det baste alternativet. 

Annars ar det riktigt varmt, galet fuktigt och vaskorna ar alldeles for tunga men vi har det SUPER!!!

PUSS OCH KRAM!!

Kommentarer
Postat av: sofia

ååhh va underbart! jag vill med tillbaka!!! ha de fantastiskt pluttan=)

2009-10-31 @ 12:58:40
Postat av: Emelisa

tack sa mycket hjartat! hoppas resan tillbaka gick bra och att du trivs som fisken! saknar dig! pusss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback