Palermo by night

Palermo är rikitgt fint om natten, byggnaderna se betydligt mer pampiga ut än vad de gör på dagarna. AnnaKajsa, Fabio, Gianni och jag åkte vid tolvsnåret in till Siciliens huvudstad för att gå på gayklubb. Gissa om pojkarna var glada. Dock var den stängd (som många andra klubbar i Palermo den här tisdagsnatten) så vi mötte upp några vänner till dem och åkte till en bar. Vidare tog vi oss till ytterliggare en bar. Det blev mycket sightseeing men det var bara mys! Jag och AnnaKajsa fick vara med i gaykillarnas motsvarighet till tjejsnack. Efter en rolig och lärorik kväll(natt) var det dags att åka hem. Det hade börjat regna en del under kvällen men på hemvägen kom det riktiga ovädret. Även om det inte regnade lika mycket var det storm. Det låg grenar och skräp på vägen, blåste som attans och det var halt efter regnet (när det regnar utomlands blir det som när det snöar hemma i Sverige på vägarna = HALT). Inte nog med detta så blixtrade det hela tiden. Blixt, blixt, blixt. Det var dom discolampor som blinkade på himlen.

I morse när jag vaknade hörde jag hur ovädret hade blivit ännu värre. Det regnade helt sjukt mycket. Har nog aldrig sett så mycket regn tidigare och det har hållt på hela dagen, fram tills för nån timma sedan. Vägen mellan hotellet och kontoret där man vanligtvis ligger run 90-100 km/h har man försiktigt fått puttra fram i 40-50 km/h. Vattnet rinner inte undan heller utan ligger som en liten sjö på vägarna.

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback